וילונות לחדר שינה

וילונות לחדר שינה

רוצים לשדרג את מראה הבית? עוברים לבית חדש? בשעה טובה! כעת, אתם צריכים להתחיל עם עיצוב קווי המתאר של הבית, ולהמשיך משם. חלק חשוב מקווי המתאר של הבית שלכם הוא כמובן הווילונות המעטרים את חלונות הבית או הדירה.
וילונות מעשירים את המראה של כל הבית, מקנים לו נופך ביתי, חמים ומעוצב, ומוסיפים המון לא רק מבחינה אסתטית אלא גם מבחינה פונקציונאלית. וילונות איכותיים חוסמים את אור השמש הקופחת, בישראל היא נוטה לחמם את פנים הבית יתר על המידה. חושבים על וילונות? למה שלא תתחילו עם וילונות לחדר שינה?

וילונות לחדר שינה – היהלום שבכתר

אם כבר החלטתם להשקיע בוילונות לחדר שינה, רצוי שתיישמו זאת בכל חדרי השינה של הבית: גם בחדר השינה של ההורים וגם בחדרי השינה של הילדים. ישנו מגוון כמעט אינסופי של טקסטורות, בדים, צבעים ודוגמאות בוילונות לחדר שינה, וכל מה שלכם נותר זה רק לבחור. ישנם וילונות אווריריים יותר, וילונות "כבדים" ואטומים יותר למראה דרמטי, וילונות מיוחדים לחדרי ילדים עם סרטי סאטן, וילונות אלגנטיים העשויים תחרה, וילונות בסגנון רומאי, וילונות גלילה, וילונות ונציאניים, ועוד.
מתלבטים במה לבחור? תוכלו להיעזר במעצב או מעצבת פנים, אשר יוכלו לייעץ לכם באשר לבחירות רלבנטיות של וילונות. זאת, בהתאם לסגנון העיצוב הרצוי לכם, בהתאמה לשאר רהיטי חדר השינה, בהתאמה לגודל החדר ולצרכיכם.

איזה וילון תרצו?

בבואכם לתכנן התקנת וילונות לחדר שינה, חשבו קודם כיצד הייתם רוצים שהוילון יתכתב עם שאר חלקי החדר. רצוי שהטקסטורה, הצבע, הגודל, והצורה של הוילון שלכם, יתכתבו למשל עם צבע הכריות, צבע הריהוט, וגודל החלון. שילוב הרמוני של צבעים משלימים (למשל – ירוק וורוד), מעניק תחושה של שקט ורוגע.
וילונות לחדר שינה צריכים להיות מותאמים לקונטקסט. אם למשל יש לכם חדר שינה הפונה לצפון מערב, עם חלון קטן יחסית, ולא נכנס בו הרבה אור, רצוי שלא תתקינו בחדר הזה וילון אטום וכבד בעל שתי שכבות, כי הדבר יחסום את האור וייצור תחושת מחנק וקלאוסטרופוביה. במקום זאת, עדיף שתתקינו וילון קליל ודק, בצבע שמנת רך, אשר נותן לאור לחדור פנימה בעדינות. אם אתם רוצים להתקין וילונות לחדר שינה של הילדים, רצוי שתתחשבו גם ברצון הילד, ותתנו לוילון לבטא את הססגוניות והצבעוניות שבחיי הילדות. רצוי לבחור בוילון קל לתפעול, על מנת שהילד או הילדה יוכלו להפעיל אותו בקלות וללא מאמצים מיותרים.