פתרונות הצללה לקיץ – וילונות מבודדי חום

פתרונות הצללה לקיץ – וילונות מבודדי חום

החום הכבד משפיע על כל פעולה שנעשה ולכן כולנו תרים אחר פתרונות לקירור הבית. מתי החום מורגש יותר? כאשר בבית קיימים חלונות רבים שאינם מבודדים בצורה יעילה את החום החודר מבחוץ.

קיימת חשיבות לכיוון אליו פונים החלונות. לפי שושנת הרוחות, חלונות לכיוון מערב הם אלו שיקבלו את הקרניים החזקות של השמש ובהכרח ישפיעו על החום שיורגש בבית ועל דהיית הרהיטים.

אז מה הפתרונות?

אנו ממליצים להקפיד תנועת אוויר שמגיע מכיוון צפון אשר ממנו מגיע אוויר קריר יותר. מומלץ שהחלונות הפונים לכיוונים החמים: מערב, דרום ומזרח יולבשו וילונות שיסוככו על חלל הבית מהשמש החזקה.

סוגי הוילונות המומלצים:

וילונות גלילה דגם Silver screen וילונות הכוללים ציפוי כסוף כלפי חוץ. קרני השמש שיגיעו אל הוילונות מסוג זה יחזרו החוצה ובכך החום לא יחדור מבעד לוילונות לתוך הבית.

וילונות דגם דואט – בוילונות אלה, המורכבים משתי שכבות בד כאשר ביניהן קיים אוויר כלוא אשר יוצר בידוד של החום ובעזרת בידוד זה מונע את התחממות חלל הבית.

סוגי הוילונות הללו מסייעים לפעולת המזגנים בקיץ על ידי כך שפעולת המזגן יעילה יותר. דבר התורם לחסכון כספי של עלויות החשמל.

האם קיימים צבעים מומלצים לעונת הקיץ?

כדי ליצור תחושה של קרירות כדאי לבחור בגוונים "קרים" דוגמת: ירוק, כחול וסגול.

צבע ירוק בהיר או כחול ים יעניקו תחושה קרירה של מים.

הבדים המומלצים

אנו ממליצים להתקין 2 שכבות של וילונות:

שכבה ראשונה מבדים אווריריים ובסגנון תפירה של בד שקוף קליל נשפך ליצירת תחושה של אווריריות.

שכבה נוספת מבדים עבים במטרה לבודד מהחום. סוג הבדים המומלצים לשכבה זו הם: בדי החשכה מסדרת בדי ההאפלה במראה נשפך. בסדרה זו נוכל למצוא את הבדים החדשים של קולקציית ההצללה העדכנית מבית LINDER צרפת

את השכבה העבה ניתן לייצר גם מוילונות הצללה אשר נאספים כלפי מעלה כדוגמת ילונות הדואט שמעניקים בידוד כפול מפני החום.

וילונות נוספים שיכולים להוות פתרון מבודד חום הם וילונות גלילה המגיעים עם ציפוי נוסך כסוף לכיוון חוץ.

כיוון וילונות חשמליים

כיום ניתן להוסיף מנועים חשמליים כמעט לכל סוגי הוילונות: וילונות הנגללים מעלה, רומאיים, פליסה, דואט וגלילה וגם לכל סוגי הוילונות המוסטים לצדדים: וילונות בד, ורטיקליים או פנלים.

המנועים ניתנים לכיוון כך שבשעה אליה כיוונו – באופן אוטומטי הוילונות יהיו מוסטים.

חידוש הטכנולוגי הקיים לאחרונה בא בדמות חיישן אור וצל המאפשר שליטה על מידת הרגישות לאור ובהתאם לכמות האור יידע החיישן להעביר פקודה ישירות למנוע כדי שזה יסיט את הוילון ובכך הבית יוכל להישאר מוצל וקריר גם ללא נוכחותינו הפיזית.

עמית ליבק, סמנכ"ל וילונות אורגד.