הום סטיילינג: לעצב את הבית לאביב

הום סטיילינג: לעצב את הבית לאביב

האביב בפתח ואין כמו פרחים כדי לקבל אותו בקול תרועה רמה של אופטימיות ושמחה. אז זהו שלא, אין לנו כוונה שתקנו את המשתלה הקרובה לביתכם, אלא פשוט תהפכו את האווירה בבית לפרחונית, צבעונית ושמחה יותר. איך עושים זאת? ממש בקלות. נגיעות קטנות יעשו הבדל גדול.

בורדרים

לא תמיד חייבים שינויים גדולים, אלא לפעמים השינויים הקטנים הם אלו שעושים את ההבדל. נגיעות עדינות של צבעים יגרמו לשינוי האווירה כולה. לנגיעות הקטנות האלה קוראים מהיום בורדר.
הבורדרים הם בעצם יריעת טפט אחת לא ארוכה מדי, שתעביר מסר ממוקד וקולע – כאן מרגישים שנעים, פרחוני ושמח.
באמצעות הבורדר נקבע מה היא נקודת הציון ממנה הכל מתחיל -להפריד קיר בסלון ולתחום את האיזור מחדש. נוכל להחליט שדווקא הקיר מול הכניסה לבית הוא הזקוק לאמירה חיובית. כך או אחרת היכן שנבחר נסמן את הגבול שיכבוש אותנו ושאותו לא נרצה לחצות חזרה.

מדבקות קיר

אז אם אנו מדברים על נגיעות קטנות ומשמעותיות, מדבקות הקיר הן אלה שיצליחו בשינוי קטן ביותר להפוך כל קיר בבית וכל חדר לצבעוני, פרחוני ושמח יותר. אבל איך נגרום למדבקת הקיר לדבר באותה השפה של שאר הריהוט בבית, מבלי שיהיה ליצני יותר מאשר שמח ואופטימי? אם בחרנו צבע צועק ומגוון במיוחד למדבקות, עלינו להקפיד להשאיר את האיזור הדומיננטי בצבעים סולידיים. אם בחרנו במדבקת פרחים סולידיים עלינו להוסיף טאץ' קטן וצבעוני באמצעות כריות נוי על הספה או אביזר משלים דומיננטי אחר לחדר.

אבל בואו נודה כי לפעמים האופטימיות כבר שם ועלינו רק להזכיר אותה בצורה חד משמעית ולשם כך יעזרו לנו מדבקות הקיר עם משפטי האהבה והשמחה, כי מי מסוגל להתעלם כשהקיר אומר לו: "Life. Enjoy it"?

אז אם שאלתם, התשובה היא חד משמעית: כן, נגיעות קטנות בחלט עושות את ההבדל המשמעותי בבית, אבל האביב כבר כאן ועמו חלקנו יעדיפו שינוי קצת יותר גדול – אל דאגה גם אותו נוכל לבצע די בקלות ונרגיש מיד שחזרנו לבית חדש.

טפטים

נכנסתם הביתה ובאופן כללי נעים לכם אבל לא מרגיש לכם אביב? – אתם כבר מרגישים את השמש בחוף הים וכן, גם את הריח הזה שמאפיין את תחילת האביב אבל התחושה היא שבבית משהו חורפי. מה לעשות? להתחיל לשנות.

קיר אחד או חדר שלם – כל מה שתבחרו יעשה הבדל. השאלה היא איך? והתשובה היא די פשוטה – מעדיפים בית מואר ורחב ידיים? העדיפו את הטפטים הפרחוניים בגוונים הבהירים. מעוניינים לשלב אווירה רומנטית של פעם? בחרו טפטים פרחוניים עם נגיעות קטנות של צבע. רוצים ללכת בגדול? בחרו את הפרחים הנועזים והבולטים.

מבחר גדול של טפטים רומנטיים ופרחוניים

חמישה טיפים ליצירת בית אביבי

בדים שקופים וקלילים: בתחום הוילונות, הסגנון האוורירי מתאים לעונת האביב (בשונה מהסגנון הכבד של הבדים האטומים דוגמת הקטיפה שמאפיינים את החורף). הבדים המאפיינים הם: בדי אורגנזה, בדי שיפון והבד ה"חם" ביותר היום: קרפ. החידושים כיום הם שהבדים מגיעים משובצים ביהלומים או בפנינים שמקפיצים את מראה הוילונות.

טקסטורות: האביב מתחבר באופן ישיר עם הטבע. ואם בטבע עסקינן אזי הפרחים הם הדומיננטיים. אך בשונה מהמוטיבים הגדולים שמייצרים תחושת חמימות עם עוצמה הפעם הפרחים הם קטנים ויוצרים תחושת אווריריות והם יתאימו יותר לחיבור לאביב. הפרחים מככבים בקולקציית הטפטים החדשה, אשר מתאימה לכל חדרי הבית בלי יוצא מן הכלל. הפרחים מופיעים עם גבעולים מסתלסלים או פרחים רק עם עלי הכותרת כשכולם מפוזרים לכל אורכו של הטפט ויוצרים תחושה של אוורירית של טבע.

מיקום הטפטים

מומלץ לבחור מה הוא הקיר הדומיננטי בחדר ולהתקין עליו את הטפט כך שיכסה את כל הקיר. כך נקבל תחושת מרחב. בשונה מהמקובל בעבר, היום לא נהוג לכסות את כל קירות החדר בטפט אחד. ניתן לבחור בטפט מרכזי בו יופיעו מוטיבים דוגמת פרחים ולשאר הקירות לבחור טפטים חלקים או עם טקסטורה עדינה באותם גוונים של הפרחים. מומלץ כי הטפט יהיה על קיר מול חלון על מנת שאור היום יוכל להאיר עליו ולהדגיש את הצבעים שבו. הטפטים היום מתאימים לקרני השמש ואינם דוהים.

הגוונים: המאפיינים את האביב הם גוני הפסטל. ורוד, תכלת, צהוב, ירוק בהיר. אלה גוונים שמחים המקרינים רוגע ואווריריות. הגוונים האלה מתאימים מאוד לבדי וילונות שקופים ומדגישים באור נכון את קרני השמש.

סוג התפירה: וילונות קלילים יתאימו לסגנון תפירה צעיר ולא מסודר יתר על המידה. תפירת כיווצים או הטבעת טבעות (רינגים) על מוט דקורטיבי ישדרו מראה צעיר ורענן. גם בתחום הוילונות הנאספים מעלה נשמור על המראה הקליל והאוורירי עם וילונות מסוג רומאי רך המעניקים לבית מראה פחות מחייב המאפשר לשחק עם הוילונות השונים בגבהים שונים ליצירת עניין בחדר.

כותב המאמר: עמית ליבק סמנכ"ל ומעצב ראשי מבית וילונות אורגד