וילונות הנפש

וילונות הנפש

חשבתם פעם על וילונות? אותם כיסויי בד שמשמשים להסתרה ולהפרדה? הרי זוהי כל המהות של וילונות. ישנם כאלו שמשמים להפרדה בחנויות הבגדים בין גופינו החשוף לבין העולם החיצון, ישנם כאלו שנועדו כדי לחצוץ בינינו לבין אור השמש בבוקר, אחרים משמשים להפרדה בין קודש לחול, בין ארון הקודש לשאר העולם וכיוצא בזה. ישנם כאלו שעשויים מבד דוחה מים כמו באמבטיה שלכם למשל ואחרים עשויים מכיסוי עבה שלא נותן לאור לחדור בעדם. אבל הפעם רצינו לדון דווקא בסוג אחר, מטפורי משהו.

מה הם וילונות הנפש?

שייקספיר אמר כי כל העולם במה ואנחנו השחקנים. כולנו משתמשים במסכות בכל רגע נתון בחיינו. הפקיד משתמש במסכת הפקיד בעבודתו, במסכת המאהב עם אשתו, במסכת האב עם ילדיו ובמסכת החברה'מן עם חבריו. דרך אחרת להסתכל על ההתנהגות האנושית היא בעזרת וילונות הנפש. מדובר על מחיצות שחוצצות בין הנפש שלנו לבין העולם החיצון. לעתים אנחנו משתמשים בהם כדי להסתיר את האמת הפנימית שלנו מחשש שבמידה ונוציא את מאווי ליבנו החוצה, נחווה פגיעה. האמת היא שאותן וילונות שמשמשים למחיצה ולהגנה פועלים ביתר ועלולים לגרום לנו להחמיץ חוויות אמתיות של ריגוש, הנאה וחיים. בדיוק כמו שביומיום וילונות כהים שלא יוסטו בזמן יגרמו לנו להפסיד את הזריחה.

חשבו על החיים שלכם

האם אתם כנים עם עצמכם, האם אתם כנים עם האהובים שלכם? וילונות הנפש הם אלמנט חשב כדי לשמור על האיזון הרצוי בין החוץ לפנים, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להיות חשופים כל הזמן. עם זאת, שימוש יתר בהם עלול לגרום לנו להפסיד חלק גדול ומשמעותי מהחיים. בחנו את עצמכם. התחילו לפקוח את העיניים ולהרגיש האם אתם מצליחים לשמור על איזון בין הסתרה והפרדה לבין פתיחות וגילוי. וילונות הנפש הם בסך הכל כלי והשולטים בו הם אתם, אף אחד אחר. לעתים מישהו אחר גרם לכם להתקין או להגיף אותם אבל רק אתם מסוגלים להסיט אותם, להיחשף לעולם ולחוות אותו במלואו. אנחנו מאחלים לכם שתלמדו לאזן בין שני המצבים. בהצלחה!