חלונות פתוחים, וילונות נעים ברוח

חלונות פתוחים, וילונות נעים ברוח

הכרות עם סוגי וילונות בד השונים

וילונות בד הם הוילונות המוכרים לנו. היתרונות של וילונות הבד הם הזמינות שלהם בחנויות, המגוון העצום של צבעים והדפסים, וכמובן- ניתן לשלב בין בדים שונים, אורכים שונים וצבעים. יחד עם זאת וילונות בד עלולים להפוך לקרקס עמוס. אנשי מקצוע יוכלו לעזור לכם להתאים את הוילון המתאים ביותר לחלון שלכם.

וילונות גלילה

וילונות גלילה הם וילונות בד, אשר נגללים מעלה על מוט. הם פרקטיים מאוד, ניתן להתאים אותם בקלות לכל חלון וכל צורת מפתח. הבדים בהם משתמשים הם בדים דוחי אבק, עמידים בשמש, והוילון משמש תחליף לתריס ופיתרון לפרטיות. וילונות אלו נפוצים מאוד במרחב ציבורי או במשרדים וגם בנישות שונות בבית כמו חדרי רחצה, מטבחים או חדרי מדרגות שם איכות החומרים עוזרת להשיג מראה נקי ורענן לאורך זמן.

וילון ונציאני

וילון ונציאני עשוי משלבים אופקיים של אלומיניום או עץ, אשר יוצרים הצללה מאור השמש. ניתן לשנות את הזווית של השלבים ובכך לשנות את כמות האור החודרת לחלל החדר.

וילונות ורטיקאליים

וילונות ורטיקאליים מורכבים מרצועות בד אנכיות (ורטיקאליות) על מסילה, הניתנות להזזה וכן שינוי הזוית לשליטה בכמות האור הנכנסת לחדר. החומרים בהם משתמשים הם חומרים חסיני אש ודוחי אבק לניקוי קל ופשוט.

וילון סאן סטריפ

וילון סאן סטריפ, באופן השימוש דומים מאוד לוילונות ונציאנים, במרקם הם נראים כוילונות גלילה, אך כאן יש שתי יריעות בד, אשר ניתן לשלוט בחפיפת השלבים שלהן, ובכך לקבוע את כמות האור שתחדור לחדר.

וילון רומאי

וילון רומאי הוא בעצם יריעת וילון מלבנית בצבעים או הדפסים שונים. כאשר מקפלים את הוילון, הבד נאסף מעלה ויוצר קיפולים גליים ונעימים שמשווים מראה רך ונעים. הוילונות הרומיים יכולים להיות עשויים מבדים שקופים למחצה או אטומים ובכך להיות מותאמים לרמת ההצללה הנדרשת בכל חדר.

וילונות מיקדו

וילונות מיקדו מזכירים את הוילונות הרומיים, אך נבדלים בחומר. כאן משתמשים בנצרים מבמבוק או מעץ – חומרים טבעיים. ניתן לגלול אותם כלפי מעלה או לאסוף אותם במראה של וילון רומי. בשתי צורות איסוף הוילון הם מעניקים אוירה כפרית ונעימה.

לסיכום, אחרי שהכרנו סוגי וילונות שונים, כל שנותר לנו הוא לבחור את האחד שיענה בצורה הטובה ביותר על הצרכים שלנו. רצוי וכדאי מאוד לשלב בין סוגי וילונות, כך שיתקבל מראה מעניין יותר. וילון גלילה לבדו עלול להשרות מראה קר ומנוכר מעט- אם נוסיף לו וילון בד עשיר בצבע, נהנה מהיתרונות שיש לשניהם להציע.