טפטים ואדריכלות ירוקה

טפטים ואדריכלות ירוקה

טפטים – גם יפים וגם ידידותיים לסביבה

לאחרונה אנו עדים בענף הבנייה והעיצוב למושג חדש – "אדריכלות ירוקה". אנו מתבקשים לשמור על איכות הסביבה כמעט בכל תחום בחיינו, אם על ידי מחזור חומרים, צמצום זיהום האוויר, שמירה על ניקיון, שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה וכדומה. גם ענף הבנייה ועיצוב הבתים החל במהפכה ועבר ל"אדריכלות ירוקה".

מהי "אדריכלות ירוקה"?

"אדריכלות ירוקה" היא בעצם בנייה במינימום נזק לטבע. כלומר, מינימום פגיעה במשאבי הטבע, שימוש בחומרים ממוחזרים ומחזור חומרים, שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה שאינם פוגעים באיכות האוויר או מזהמים אותו וכדומה. ה"אדריכלות הירוקה" תיצור בסופו של דבר את הסביבה האידיאלית והבריאה ביותר עבור דיירי הבית.

טפטים ו"אדריכלות ירוקה"

כאמור, גם תחום עיצוב הבית עובר מהפכה ירוקה ויותר ויותר חומרים ומוצרים המיועדים לשימוש בבית, הפכו ידידותיים לסביבה. אחת הדוגמאות הבולטות למהפך שעבר התחום היא טפטים.

כיום, יותר ויותר משפחות בוחרות לעצב ולרענן את קירות ביתן על ידי טפטים. לטפטים יתרונות רבים, שהבולט שבהם הוא הפן העיצובי והאפשרויות הכמעט אין סופיות מבחינת הסגנון, הצבע, המרקם וכדומה. בנוסף, שלא בדומה לצבע, טפטים איכותיים מאריכים ימים וצפויים להישמר שנים רבות ללא חשש מקילוף או דהייה.

בעבר טפטים היו עשויים בד או נייר אטום ולא נושם. בעבר הדבקים בהם השתמשו להדבקת טפטים היו עלולים לגרום לאלרגיות שונות. כיום, בעקבות המגמה הירוקה, תקבלו טפטים שהם לא רק מדהימים ביופיים, אלא גם ידידותיים לסביבה.

בוחרים טפטים ידידותיים לסביבה

אם כבר מאסתם בצבע הקיר הנדוש, אם חשקה נפשכם בשינוי אמיתי בין ארבעת קירות ביתכם – זה הזמן לבחור טפטים. להלן כמה טיפים שיבטיחו לכם שהטפט שבחרתם הוא הבחירה הכי טובה עבורכם.

  • חשוב מאוד לבחור בחומר "נושם", על מנת שלא ייווצרו עובש ורטיבות על הקירות. הקפידו לבחור בנייר טפטים שאינו אטום ואינו מכיל חומרים נדיפים העלולים לזהם את האוויר אותו אתם נושמים. כאמור, כיום קיימים טפטים ידידותיים לסביבה.
  • על מנת לקבע טפטים אל הקיר, יש להשתמש בדבק מיוחד לכך. בעבר, הדבקים הכילו חומרים רעילים המסוכנים לבריאות, אולם כיום, עם מהפכת ה"אדריכלות הירוקה", גם הדבקים בהם אנו משתמשים ידידותיים לסביבה. אם כן, עליכם להשתמש בדבק על בסיס מים, אותו ניתן למצוא ללא קושי ואינו גורם לזיהום האוויר.

לאחר שווידאתם כי הטפט ידידותי לסביבה, אתם יכולים להתחיל לעצב את הקירות שלכם בשלל האפשרויות שהטפטים מעניקים לכם. תתחדשו.