טפטים – עולם של עיצוב

טפטים – עולם של עיצוב

כבר עשרות שנים שהטפטים משמשים ככלי עיצובי. בעבר הלא רחוק הטפטים שימשו לכיסוי הקירות במלואם, אך זה היה לפני שצבעי הקירות השתכללו ואיפשרו את שהם מאפשרים היום. הטפטים היו מכסים את חדרי הקירות, הסלון והבית ומי שמסתובב בין בתים באוהוס יכול לראות כי עדיין ישנם טפטים שמכסים את קירות הבתים, על אף שברובם הטפטים כבר דהויים ומתקלפים. שלא כמו בשנות השישים, היום הטפטים השתבחו והם עשויים בד שאינו ארוג שמאפשר לשים את הטפט ולתת מראה עיצובי לחלל מצד אחד ומצד שני את הטפט ניתן לקלף בקלות יחסית בעת הצורך (מה שקשה להגיד על הטפטים מהעבר שקילוף שלהן מצריך לא פעם עבודה מקצועית).

שימוש בחדרי ילדים

לשמחת ההורים והילדים, היום ניתן לשלב טפטים בחדרי הילדים בקלות. הטפטים מאפשרים לעצב את החדר כמעט ללא מאמץ ואפילו ידיים שאינן מיומנויות יוכלו להדביק את הטפט על הקיר. מבחינת העיצובים, ישנם טפטים במגוון גדלים שמתאימים לכסות קיר שלם או לספר על כל הקיר סיפור וישנם שמיועדים לחלל קטן ולכן יהיו אידיאליים לשימוש מעל השידה או המיטה. כאשר רוצים לספר סיפור ולהפוך את החסר לאגדה, ניתן להדביק טפטים שיוצרים אוירה של ג'ונגל, להשתמש בדמויות אהובות על הילדים או להפוך את החדר לאזור שכיף לישון בו עם ירח וכוכבים. חדר הילדים הוא מקום אידיאלי לעיצוב באמצעות טםט על הקיר כיוון שקל לשים את הטפט, קל להסיר אותו וככל הנראה הפרט החשוב ביותר הוא שכל לנקות אותו, כך שאפילו אם הילד קישקש על הטפט, קצת מים על סמרטוט והמראה הנקי חוזר אל החדר.

שימוש במשרד

כאשר שוכרים משרד שוכרים חדר או חלל קיים והרוב עושים כל שביכולתם כדי להימנע משיפוץ. שיפוץ של משרד זו הוצאה יקרה מאד וכשלא יודעים למשך כמה זמן תהיה השכירות ההוצאה יכולה להיראות מיותרת. שימוש בטפטים בעיצוב המשרד הוא שימוש פרקטי, זול ומעוצב גם יחד. ניתן לעצב את כל המשרד באמצעות טפט בעל דוגמה אחת או להשתמש בסוגים שונים לכל חלל של המשרד. כך ניתן להקנות את הסגנון שרוצים לכל חלל ולתת טון עיצובי אחד לחלל ההמתנה ואילו למשרד עצמו לתת מראה שונה לחלוטין. אגב, הטפטים של המשרד יכולים לתת לו מראה כפרי או מראה של היי טק, הכל אפשרי ותלוי בבחירת בעל המשרד.

שימוש במסעדות

על פניו, אין הבדל גדול בין מסעדה למשרד, בשניהם מדובר על מקום עבודה, מקום בו תנועת האנשים משתנה. עם זאת, המשרד הוא לרוב מקום נקי שלא מתלכלך בקלות והמסעדה חשופה למבוגרים וילדים, משקאות שנשפכים ומזון שנופל וכל אלו יכולים להשאיר סימנים על הקירות. עבור מסעדה עיצוב באמצעות טפטים הוא אידיאלי למראה מעוצב לפי הדרישה והוא גם עיצוב פרקטי שאידיאלי לניקיון.