לרענן את הבית עם וילון – עשו זאת בעצמכם

לרענן את הבית עם וילון

כשנכנסים לבית "עירום" קשה לפעמים לשים את האצבע על מה לא נעים לנו באווירה. רק אחרי שמלבישים את החלל פתאום מבינים מה היה האלמנט החסר. זה שהשאיר אותנו באווירה לא מחבקת ולא נעימה.

3 צעדים פשוטים למתן תחושה מחבקת – פתרונות פשוטים ייצרו אווירה כיפית וביתית בסגנונות מגוונים:

  1. הוספת טפט

    המדובר בשיטה מלבבת לעיצוב התחושה והאווירה בבית. הטפטים מעניקים מראה שונה וביכולתם ליצור בידול ברור בין חדרי הבית. המדובר בעצם בחיפויי קיר מגוונים ודקורטיביים. בכדי להתאים טפט לחדר מסוים, דוגמת חדר המגורים, אנו צריכים אפיון מקדים של סגנון עיצוב החלל – אלגנטי, נקי, חלק, מודרני, סגנון עתיק וכדומה. לכל בחירה שלכם יש השלכות על מיקום הטפט, הצבעים הדקורציות ועוד.

    טפטים הם דרך אחת לרענן ולחדש את המראה הכללי של הבית אך למי שאוהב להרגיש ולראות בדים אנו מציעים כיוון קצת אחר:

  2. הוספת וילונות

    תליית בדים חדשים היא אבן הדרך בבואנו להלביש את הבית ולהעניק לו את האווירה הרצויה. ניתן לבחור עיצוב וילונות שונה לכל חדר, ובכך להקנות לכל חדר את האפיון שלו. ניתן לבחור בעיצוב פשוט עבור החדרים היותר עמוסים, כמו חדרי ילדים וחדרי משחקים, לעומת חדרים בהם נמצאים אורחים, שכדאי לבחור עבורם וילונות עם עיצובים מורכבים יותר, בבדים כבדים ומרשימים יותר.

    כדי לרענן את הבית, שלבו אותו בצבעי העיצוב הקיימים אך חפשו להוסיף את הניגוד במינון נמוך. אם הבית מאופיין במראה נקי ורובו בגוון לבן – וילון לבן עם נגיעות של אדום יקנו את הטוויסט הרצוי.

    אם הבית מעוצב בסגנון קלאסי וילונות נשפכים ורכים ישלימו את המראה ויעניקו לבית לוק חדש ויוקרתי יותר.

  3. הוספת מדבקות לקיר

    הדרך הקלה והמהירה ביותר לייצר את האווירה הרצויה היא באמצעות הדבקת מוטיבים מעולם התוכן המבוקש על אחד הקירות בחדר. מדבקות הקיר עשויות ויניל וניתנות להדבקה עצמית בקלות. המדבקות מגיעות בגדלים שונים ומחירן שווה לכל כיס. הן בהחלט פתרון זול אך איכותי. הן קיימות בקשת צבעים רחבה והמבחר גדול. ניתן למצוא מדבקות מעולמות תוכן שונים: דמויות ילדים, טבע, סגנון מודרני, רטרו, ספורט, צורות גאומטריות ומשפטי השראה

אפיינו והתאימו בעצמכם:

חלל מעוצב בסגנון קלאסי: כדאי להתאים וילונות עשירים בבד – מספר שכבות, תוך שילוב בדים שקופים ואטומים במשחקים מעניינים של צבעים (נועזים עם ניטראליים).

חלל מעוצב בסגנון מודרני: מומלץ לתלות וילונות מבדים שקופים בעלי מראה קליל, מתנופף ונעים. לחילופין, וילונות הבנויים משתי שכבות בד, התפורות יחד רק בחלק העליון ומהוות שתי יחידות נפרדות מתחת.

חלל מעוצב בסגנון רטרו: כדאי להלביש וילונות עם הטבעות או הדפסים גיאומטריים בעלי מוטיבים גדולים, וכן עם טפט משלים באותה דוגמא אך בגוונים מנוגדים; שילוב היוצר אפקט מעניין של ניגוד גוונים והתאמה בדוגמאות.חלל מעוצב בסגנון כפרי: מומלץ לבחור וילונות בד מחומרים טבעיים, כגון פשתן וכותנה בגוונים בהירים.

אווירה חמה: כדי ליצור אווירה חמה בבית, מומלץ לבחור טפטים בעלי צבעי אדמה או בעלי דוגמאות כגון אבנים, פרחים וכו´.

חלל נקי ואלגנטי: רצוי לבחור טפטים חלקים או בעלי טקסטורה עדינה בגוונים בהירים, כגון אפור על לבן, וכן סוגי טפטים בעלי דוגמא אחת בלבד, ולא באופן נרחב על כל המשטח.

הטיפים באדיבות עמית ליבק מוילונות אורגד.