עיצוב חדרי ילדים בעזרת טפטים

עיצוב חדרי ילדים בעזרת טפטים

כיצד בוחרים עיצוב לחדר הילדים, האם ישנם הבדלים משמעותיים בין בנים בנות ומה עושים עם שינויי הגיל? קבלו את המדריך לבחירה נכונה

חדר הילדים מהווה עבור הילדים את העוגן, המקום הבטוח אליו הם חוזרים לאחר יום של פעילויות מגוונות. הוא המקום בו ילדכם מארח, משחק עם חבריו, מכין שיעורים או סתם יושב וצובר אנרגיות. זה גם המקום בו הוא ישן ומתחיל ממנו כל יום מחדש. לכן, בבואכם לעצב את חדרו יש לתת את הדעת בראש ובראשונה על האווירה – התחושה שמתקבלת תוך כדי כניסה ויציאה מהחדר.

אז איך בוחרים עיצוב לחדר הילדים, האם ישנם הבדלים משמעותיים בין בנים בנות ומה עושים עם שינויי הגיל? עמית ליבק סמנכ"ל וילונות אורגד ומעצב ראשי, עושה סדר בחדר

בנים בנות ומה שביניהם

חדרים של בנים ובנות שונים לרוב במהותם. חדרי הבנות יתבססו על צבעים מאופיינים מגדרים כגון ורוד על גווניו השונים, סגלגל, צבעי פסטל, לבן וצהובים למיניהם. חדרי הבנים ייטו לקבל את צבעי הכחול והתכלת והירקרקים למיניהם הפרדה מגדרית זו היא נוחה כשכל ילד מתגורר בחדר נפרד, אך במקרים רבים חדרי השינה משותפים ואז מומלץ לבחור בגוונים ניטרליים כמו לבן, בז', חום ואפור ואותם ניתן לחזק באווירה שונה באמצעות אלמנטים נוספים.

גם לגילאים ישנה חשיבות בבחירת האווירה. עד גילאי 4 אווירת החדר היא ציורית מאוד, רכה ודמיונית. הנה כמה אלמנטים קיימים לשינוי האווירה ואיך לבחור אותם נכון.

מדבקות קיר לעיצוב חדרי ילדים

בבואנו לבחור את המדבקות לחדר הילדים, אפשר להתאים את המדבקה למה שקיים כבר בחדר או להתנהל בצורה ההפוכה: לבחור תחילה נושא ממגוון המדבקות ולהתאים לו את צבע הקיר, מצעים ואביזרים אחרים.

בבחירת המדבקות יש לקחת בחשבון את שאלת השותפים בחדר, האם האווירה צריכה להתאים לילד אחד או שניים, האם יש הפרשי גילאים ביניהם ורק לאחר שענינו על כל השאלות הללו עלינו לפנות לבחירת המדבקות.

כאשר הילד גדל ומסוגל להביע את דעתו, אפשר לשתף אותו בתהליך הבחירה ולהפוך זאת לפעילות משותפת וכייפית, המעניקה לילד תחושה טובה שכן הוא ירגיש שבחר בעצמו, משהו לחדרו. סביבת המגורים של הילדים משלימה את תהליך ההתפתחות עם צבעים וצורות מגיל ינקות, צלילים, תמונות, ספרים ומשחקים. חדר הילדים יכול להיות גם מקום מרגיע אך גם מקום המעודד את היצירתיות. מדבקות קיר המשמשות כלוח לכתיבה עם גיר יכולות להוות מקום נפלא לילד להתבטא מבלי ללכלך את הקירות.

טפטים לעיצוב חדרי ילדים

באמצעות הטפטים אנחנו יכולים לקבוע באופן חד משמעי את נושא החדר. אם הילד חובב חלל קיר מכוסה טפט עם תמונות חלליות יהפוך את חדרו לכזה. אם הוא חובב רכבים תמונת טפט הכוללת מכונית מרוץ גדולה, תקבע את נושא החדר והאווירה.

הטפט מאפשר לנו להוסיף את הצבעוניות הרצויה בחדר במינון הנכון. ניתן לבחור קיר אחד שיכוסה בטפט או אפילו חלק קטן מהקיר, במטרה להדגיש איזור מסוים בחדר.

בבואנו לבחור את הטפט לחדר צריך לזכור שהמדובר בחיפוי דומיננטי ולכן יש לוודא, שנושא הטפט מתאים לחלקי הריהוט השונים מבחינת הסגנון, הגודל והצבעים ושהטפט יוכל להתאים לילדנו לאורך זמן.