סוגי טפטים

סוגי טפטים

הטפטים נעלמו ובמשך שנים התרגלנו לחיות עם קירות לבנים – אז לא עוד, הבשורה היא שהטפטים חזרו ובגדול והם מאפשרים לנו להיכנס שוב לדירות מעוצבות, ססגוניות ובעיקר עדכניות.

מה השתנה בעולם הטפטים?

הצבעים ששלטו היו: חום, ירוק וכתום. בלטו בעיקר הצורות הגיאומטריות הגסות ופרחי הענק, כך נראו הטפטים של שנות ה-70 שקישטו כמעט כל בית בישראל. לקראת סוף שנות השמונים הם התחילו להיעלם מקירות הבתים, אך פתאום משהו החל להשתנות. האופנה כהרגלה חזרה, רק הפעם מעודנת יותר, עם טכנולוגיה מתקדמת שהביאה ליצירת טפטים מרהיבים, מחומרים נוחים להתקנה ולהסרה, במגוון רחב של סגנונות עיצוב המתאימים בדיוק לטעמו של הישראלי, חובב העיצוב והחידושים ומעניקים אפשרויות רבות יותר ליישום.
אז איך הם נראים ומה שונה?
סגנון הטפטים הפרחוניים שהיה מקובל חוזר ובגדול אבל הפעם הפרחים עדינים יותר, קטנים יותר, עם ניחוח רומנטי ויחד עם שינויים המותאמים לרוח התקופה.

גם הצורות הגיאומטריות חזרו לאופנה רק שהפעם עם קווים חדים ובצבעים המתאימים לעיצוב בסגנון ההיי-טק הרווח

אך יחד עם המוטיבים הותיקים שחזרו לאופנה, הטפטים של 2014 מפתיעים, בין הטפטים השונים ניתן למצוא תמונות אורבניות שונות ומפורסמות, תמונות נוף מרהיבות שקודם לכן לא היו נהוגות להימצא בחדרי הבית ובנוסף להן גם טפטים בטקסטורות שונות של קיר לבנים, חלוקי נחל, פסיפס, עץ גושני, טיח וחומרים טבעיים נוספים.

כיום, בשונה משנות ה-70 אין סיכוי גדול שתיכנסו לשני בתים שונים ותמצאו בשניהם את אותו הטפט. המבחר עצום וההתאמה ייחודית לעיצוב, לאופי האנשים, לשאיפות ולמאוויים.
המבחר הגדול של הטפטים לא בא לידי ביטוי רק באלמנטים העיצובים, אחת ההפתעות של הטפטים גרסת 2014 היא שיש להם תכונות נוספות שתורמות לאיכות החיים מלבד יופי ואסתטיקה.

על מה אנחנו מדברים?

לו היו מספרים לכם שבחדר אחד בבית או בבית כולו ניתן לווסת את הרעש, את קולות השכנים וכל זאת באמצעות אלמנט עיצובי, ודאי הייתם חושבים שאנחנו חולמים.
בקולקציה המרשימה והמגוונת ניתן למצוא טפטים אקוסטיים. נכון, קולקציית מוצרים חדשניים שמהווים פתרון מהיר, אסתטי ומאוד יעיל בכל מקום בו נדרשת הקפדה על עוצמת הרעש.
הטפטים האקוסטיים חסיני אש ועשויים מ-100% סיבים צבועים הנחלקים ל-50% פוליאסטר ממוחזר ו-50% פוליפרופילן. כל סיב קשור בנפרד עד ליצירת משטח רציף אשר בגבו ישנה שכבת לטקס המקובעת על ידי חום והמבטיחה את יציבות הסיבים. הקולקציה קיימת במגוון של 50 צבעים המאפשרים התאמה מיטבית לכל חלל.
אז נכון שהטפטים חוזרים לאופנה והם יכולים להפוך את הבית שלכם מבית נעים לבית מעוצב לתפארת, אך השאלה היא איך לעשות זאת נכון.

ריכזנו עבורכם חמישה טיפים עיקריים לבחירת טפטים לבית:

  1. בבתים בהם קיימת תקרה נמוכה רצוי לבחור בטפט פסים או אלמנטים אנכיים על מנת לייצר אשליה של גובה.
  2. בחללים קטנים: מומלץ להשתמש בטפטים בהירים ובעלי מוטיבים קטנים הנותנים תחושת מרחב.
  3. על מנת להדגיש עומק (בנישות טלוויזיה, מדפים וכו') כדאי לבחור טפט בגוון כהה ואלמנטים חדים.
  4. כשנרצה לבחור צבע דומיננטי (אדום/סגול/מוזהב) רצוי לחבר אותם לשאר הפריטים בבית. מומלץ למקם בקרבת הטפט חפץ נוי כלשהו בגוון תואם ליצירת Totak look.
  5. הלבשה נכונה של הבית צריכה להתאים בין הטפט, הריפוד והוילונות.

זכרו, טפט הוא דרך המשלבת יצירתיות, עיצוב מתקדם, פרקטיקה ותחזוקה נוחה. לא רק שכיום ישנם טפטים באיכות מעולה ללא פשרות ובמבחר גדול של דגמים, לפעמים קל יותר לבחור טפט מאשר להתלבט בנוגע לצבע אותו אנו רוצים למרוח על הקיר ובתקווה שייראה כפי שדמיינו אותו ולאחר מכן ההתלבטות על הפריטים הנוספים, כמו תמונה או חפץ ממוסגר אחר שברצוננו להוסיף לקיר. עם טפט הבחירה וההחלטה הן קלות יותר מאחר וניתן לבחור דוגמאות מתוך מגוון עצום של סגנונות ולראות מראש את התוצאה של הטפטים שיעשירו את חדרי הבית.

כותב המאמר: עמית ליבק, סמנכ"ל ומעצב ראשי בוילונות אורגד