טפטים ועיצוב הבית

טפטים ועיצוב הבית

עיצוב הבית כולל מרכיבים רבים שיש להתייחס אליהם. אם החלטתם לעצב מחדש את הדירה או את הבית שלכם וודאי תצטרכו לתת את הדעת לעיצוב החלל מחדש, להצבת רהיטים וגופי תאורה חדשים, דלתות וחלונות, וילונות, חפצי אמנות שונים וכדומה. שני אלמנטים חשובים לא פחות בעיצוב הבית הם הרצפה והקירות. שני אלמנטים אלה הם אולי הגדולים ביותר בבית והשפעתם על העיצוב גדולה במיוחד. רצפות ניתן לעצב כיום בשלל סגנונות וחומרים, החל מהנחת בלטות פשוטות בגדלים שונים ועד לרצפות שיש או פרקט. על הרצפה ניתן להניח גם שטיחים מסוגים שונים שישתלבו עם העיצוב החדש של המקום. והקירות, אותם ניתן לעצב בצורה מרהיבה עם טפטים מכל סוג וצבע.

טפטים חזרו לאופנה

אפשר לומר די בבירור כי טפטים חזרו לאופנה, וכמו כל אלמנט שחוזר לאופנה הוא תמיד חוזר עם מגוון גדול יותר של אפשרויות ממה שהיה קודם. טפטים ניתן להדביק על כל קיר בכל מקום, החל מסלון הבית, חדרי הילדים וחדרי השינה, מסדרונות הבית, וכן בכל משרד ועסק. כיום ניתן למצוא טפטים עם ציורי קיר גדולים שיכולים להעניק לחלל הבית תחושה של עומק. טפטים יכולים לגרום לתחושה פתוחה ומוארת בחלל בו הם מודבקים ומאידך הם יכולים להקטין חדרים ולהחשיך אותם במידה ומשתמשים בטפטים כהים. בחדרים קטנים מומלץ להדביק טפטים בהירים שיפתחו את החדר ויעניקו תחושה של מרחב גדול יותר.טפטים מגיעים בגלילים בגדלים קבועים ועל ידי כך ניתן לחשב את כמות הטפט הנחוצה להדבקה בכל חדר נתון.

עיצוב דירות עם טפטים יכול להיעשות בסגנון קלאסי וסולידי, אבל גם בסגנון הרבה יותר צבעוני וחי. הכל תלוי בסוג העיצוב שאתם מעוניינים בו לכל חדר. טפט ניתן להסרה מהקיר בקלות ולהדבקת חדש תחתיו וגם ניקיון הטפטים הוא קל ונוח.

סוגים שונים של טפטים

כפי שנאמר, טפטים מגיעים כיום בשלל סגנונות ועיצובים, צבעים וטקסטורות. הסוגים העיקריים של טפטים הם:

  • טפט נייר – טפטים מנייר דק או טפטים פלסטיים על בסיס נייר שניתן לנקות אותם בקלות עם נייר לח פשוט.
  • טפט מדבקה – אלה מיועדים להדבקה על עץ, חרסינה, זכוכית או פורמייקה והם ניתנים לחיתוך צורני במידת הצורך.
  • טפט למינציה – אלה עשויים מפי.וי.סי. זהו חומר שניתן לרחוץ אותו והוא מאד קל לניקוי. טפט זה מתאים לחדרי אמבטיה, שירותים ומטבחים.
  • טפט בד – טפט בד עשוי מבסיס בד שניתן להסירו בקלות מן הקיר. הוא מאד נוח להסתרת סדקים מכיוון שהוא גמיש מאד ויכול להתמודד עם סדקים בעובי של עד 2 מ"מ.
  • טפט לחדר ילדים – טפטים אלה מאד נפוצים, ובחדרי ילדים רבים מדביקים טפטים בשלל צבעים ודוגמאות. מראה טפטים אלה הוא עליז ושמח. כיום יש יותר ויותר אנשים המכניסים טפטים גם לחדרי השינה של המבוגרים וחדרי המגורים. טפטים אלה עשויים בדרך כלל מנייר פולימרי עם דבק מובנה שניתן להדביק באופן פשוט וקל.