וילונות חשמליים

השאלה באיזה אופן לקשט או לכסות את החלונות השונים משחקת תפקיד חשוב במראה הכללי של הבית. וילונות חשמליים לא רק מוסיפים בעיצוב הבית, אלא גם מספקים תכונות חשובות נוספות. לווילונות בד ניתן לנכס תכונות רבות כגון: רוך, חמימות, צבעוניות וכמובן הצללה. כאשר אנו משתמשים בווילונות חשמליים אנו נקבל מעבר למראה הנהדר בבית גם שילוב עם אוטומציה ונוחות.
לעומת תריסים, המגיעים בדרך כלל בסטנדרט קבוע ופשוט, דקורציה של חלל עם ווילונות, מעניקה מגוון אפשרויות של סגנונות ובדים. וילונות שנבחרו בקפידה תוך התייעצות עם אנשי מקצוע מלבישים את הבית במראה אלגנטי ומסוגנן אשר לא ניתן להיעשות כאשר החלונות משארים את החלונות חשופים ללא וילונות. אחד היתרונות הגדולים בבחירת וילונות הוא שניתן לייצרם בהתאמה אישית לפי מידות החלונות. וילונות גם מעניקים בידוד סביב החלונות, מונעים את כניסת האור, מסננים את קרני השמש החמה בקיץ או חדירת אוויר קר בחורף. בבואנו להוסיף וילונות לעיצוב והלבשת הבית, עלינו לשקול את האפשרות בבחירה בווילונות חשמליים. כיום ניתן לשלב את הוילונות כחלק ממערכת החשמל החכם בבית.

יתרונות הוילונות החשמליים

לווילונות חשמליים קיימים יתרונות רבים, אך נמנה את הבולטים ביותר:

יעילות אנרגיה חשמלית חשובה במיוחד במדינה חמה כמו ישראל, הימים החמים והשמש הקופחת נכנסת דרך החלונות ומחממת את החלל, כתוצאה מכך יש צורך בשימוש גבוה יותר במזגן, דבר אשר צורך אנרגיה רבה וחשמל המשפיע גם על חשבון החשמל. וילונות חשמליים מאפשרים לשלוט באופן אוטומטי על הסגירה בלי הצורך לקום מהכיסא. כיום קיים חיישן אור/ צל שמזהה את עוצמת האור מוץ לחלון ובהתאם לכך שולח פקודה למנוע בדבר הסטת הוילון בהתאם. צריכת האנרגיה והחשמל יורדת והמזגן אינו פועל ללא צורך. על ידי שמירה של הבית מוצל וללא כניסת שמש, הטמפרטורה של החדר נמוכה יותר ועל כן, פנים הבית יישאר קריר בקיץ.

לתקופת החורף הקצרה, פתיחת הווילונות בימי שמש בחורף, תורמת לחימום החלל ובוילונות חשמליים ניתן לכוון את גובה איסוף הווילון כך שיתאים לכניסת כמות השמש הרצויה.

הווילונות נותנים ממד נוסף וחשוב ביותר והוא תחושת הביטחון בבית. ידוע כי כאשר יש אפשרות לצפות בנוכחות מבחוץ, הפרצה קוראת לגנב ולכן מומלץ תמיד לוודא שיש הגנה מתוך הבית על הנעשה בתוכו. כיום ניתן ליצור תרחישים שונים באמצעות השלט הרחוק ובכך באמצעות לחיצה אחת כל הוילונות בבית יפתחו או ייסגרו בהתאם. בבתים עם חלונות רבים היציאה מן הבית לא תעכב אותנו יותר. על ידי לחיצה אחת יוכלו להיסגר כל הוילונות בבית.

הנוחות של ווילונות חשמליים בבית היא בזכות שלט רחוק אשר מפעיל את החיישנים מבלי לקום מהכיסא, עקב שינוי ברמת האור המגיעה מבחוץ. התפעול פשוט וכמובן קיימת אפשרות לפתוח ולסגור ווילונות מאזורים שונים בבית, לפי הנוחות של בני הבית.

וילונות חשמליים הופכים פופולריים בבתים רבים מסיבות מובנות. מעבר לכך הם מעלים את ערך הבית והופכים אותו לחדשני.

נשמח לעמוד לרשותכם בשאלות נוספות בנושא ווילונות חשמליים בפן הטכני וכמובן בפן העיצובי וכיצד ניתן לשלבם עם הבחירות השונות שנעשו בחלל ובהתאמה לאופי בני הבית לתת את המראה השלם.

לרשותכם ולשירותכם, צוות אורגד