לאכול ולהתפעל – וילונות וטפטים במסעדות

לאכול ולהתפעל – וילונות וטפטים במסעדות

מה ייצור אווירה במסעדות בצורה הטובה ביותר? הלבשה נכונה. כלומר, טפטים בשילוב של וילונות תואמים עיצוב, זה כל הסיפור

לעתים, מסעדות שיש להן חלונות הפונים לים או לנוף מושך במיוחד לא מקפידות על הרכבת וילונות, וחבל. וילונות במסעדה יוצרים אווירה מיוחדת, וילונות מעמעמים את התאורה מבחוץ ושומרים על תאורה נעימה ומרגיעה לבאי המסעדה. בדרך כלל יתאימו במסעדות וילונות אטומים למחצה, בכדי שהסועדים יוכלו להתבונן כלפי חוץ, אך יחד עם זאת מבחוץ לא ניתן לראות את הסועדים, וכך תישמר הפרטיות שלהם באופן מלא.

לאכול וגם להסתכל על הקירות

מסעדות הן בהחלט צורת הבילוי החדשה של הדור הזה. יציאה למסעדה לא נועדה בעיקר למטרות של אוכל, אלא למטרות חברתיות, כשהאוכל הוא רק בגדר תפאורה. אבל בשנים האחרונות גם פנים המסעדה הפך להיות תפאורה לא פחות מושקעת. כמעט בכל מסעדה שמכבדת את עצמה יקשטו טפטים את הקירות ונראה גם טפטים כאלמנט קישוטי על עמודים. בדרך כלל קיים שילוב בין כל האלמנטים העיצוביים במסעדה, כך שגם וילונות וגם טפטים הם בדרך כלל באותם צבעים או גוונים ומשתלבים יחד. אין ספק, שילוב הרמוני של טפטים ושל וילונות גם יחד יוביל לאווירה מזמינה למסעדה.

טפטים ווילונות כמו פעם

פעם היה הכל שונה, כך מספרים לנו. גם המסעדות היו שונות. היו אמנם טפטים על קירות המסעדות אבל הצורות והצבעים לא הזכירו שום דבר שקשור לעיצוב של היום. שנות ה-70 היו שנות הזהב של הטפטים ואיתם גם הוילונות, שסבבו בעיקר סביב דוגמאות פרחוניות , מה שבהחלט תאם את רוח המסעדות של אז. כיום אמנם מתרפקים על העבר, אבל כאשר ניתן להתאים את הדברים לזמננו- אכן, עושים התאמה זו.