וילונות כפריט עיצובי

וילונות כפריטים עיצובים לבית

ניתן להשתמש בוילונות כפריט עיצובי ולא רק לשימוש פרקטי. ישנם סוגי תפירה רבים, אשר נותנים מראה שונה המתאים לכל טעם ובית. ישנם וילונות שחלקם העליון מעוטר או תפור בצורה מיוחדת שמוסיפה אופי לחדר. ניתן לבחור וילונות בצבעים עזים להוספת צבע וחיות לחדר, או לחלופין וילונות בצבעים ובדים עדינים לתחושה מרגיעה וביתית.

טפטים לעיצוב הבית

טפטים מציעים שיטה נוספת לעיצוב הבית ורענון התחושה בבית ללא הוצאה כספית גדולה וללא שיפוץ מסיבי. בישראל, ברוב הבתים הקירות צבועים בצבע אחיד, שברוב המקרים גם יהיה לבן. טפטים נותנים מראה שונה לחלוטין, שיכול לשנות לגמרי את מראה הבית והתחושה שכל חדר מעביר. בעזרת טפטים ניתן לבחור עיצוב לקירות הבית, שיהיה שונה מסתם צבע על הקיר. קיימים סוגים ועיצובים שונים ורבים של טפטים בשוק. קיימים טפטים במרקמים שונים, דוגמאות שונות כמובן ומחומרים שונים ומגוונים.

סוגי טפטים

הסוגים הנפוצים ביותר של טפטים הם אלו העשויים או מכילים ויניל (Vinyl). ויניל הוא חומר חזק ועמיד, ולכן מתאים לשימוש של טפטים על קירות הבית. גם אם הטפט עשוי מחומרים אחרים, לרוב הוא יהיה מצופה ויניל לשם חוזק ועמידות.

ישנם טפטים שאינם נפוצים מאוד, אשר עשויים בד או אריג מצופה ויניל. זו אינה בחירה טובה לחדרים לחים כמו האמבטיה או המטבח.

טפטים מנייר מצופה בשכבת ויניל נפוצים מאוד. אלו נוחים מאוד לניקוי ועמידים לאורך זמן ללחות. ניתן להשתמש בהם בחדרי אמבטיה או במטבח.

ישנם טפטים אשר ניתן לצבוע לאחר ההדבקה להתאמת צבע מסוים לעיצוב הכללי בבית.