קצת מידע על בדי וילונות

קצת מידע על בדי וילונות

וילונות מבד וואל

וואל הוא בד דק ושקוף, בעל רכות המאפשרת גלישה (נפילה רכה) של הבד. בד מסוג וואל משמש לתפירת וילונות מעוצבים "נופלים" עם כמות עשירה של בד כדוגמת וילונות קפלים (פלדים), וילונות רינגים, וילונות כיווצים, לולאות וקשירות סרטים. בד הוואל משמש גם לתפירת בגדים. בדי הוואל קיימים בקשת צבעים רחבה. הצבע הנפוץ של בד וילונות זה הוא לבן ולרוב משתמשים בו עבור וילונות לסלון או לחדרי שינה במראה נקי. הוואל הלבן משמש מעצבי בגדים לרוב לשמלות כלה. בד וילונות זה ארוג לרוב בשיטת השתי וערב. בד וואל אורגים מסיבי משי טבעי או מסיבים סינטטיים.

וילונות מבד וואל מקומט

וילונות אלו מיוצרים מבד וואל חלק עשוי סיבים סינטטיים, אך בד זה עובר תהליך נוסף של קימוט עדין, והטבעתו בתהליך גיהוץ בחום גבוה באמצעות קיטור. וילונות אלו שומרים על הקימוט גם לאחר הכביסה. הטיפול בבד וילונות זה פשוט, וניתן לכבסו במים קרים עד פושרים בכביסה עדינה, ובמידת הצורך לגהץ אותו בגיהוץ קל.

וילונות מבד וואל רקום

בד וילונות זה זהה לבד וילונות מסוג וואל מקומט בהבדל אחד, שבד וילונות זה מגיע בתוספת רקמה במבחר דוגמאות.

וילונות מבד וואל מודפס

בד וילונות מסוג זה מאוד נפוצים, בסוג זה של בדים בד הוואל הבסיסי מגיע בתוספת הדפסה. ההדפסה יכולה להיות במשחקים של צבעים מתחלפים או בהדפסת מוטיבים שונים המאפיינים סגנונות עיצוב שונים.

קיימים סוגים רבים נוספים של בדי וילונות כגון בדי כותנה, פישתן, בדי וילונות סינטטיים, בדי וילונות מאורגנזה, בדי וילונות משיפון ועוד. עליהם נשמח לפרט במאמרינו הבאים.